Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

servoolja ww

Startad av jonas · 2002-09-26 · 1 svar

jonasTrådstart
Är det någon fara att köra med standard servoolja/hydraulolja i audins servo. vw påstår att det krävs deras speciella olja, vill de bara ha mer av mina pengar eller är vw servon speciell på något sätt?
gnlg
kommer inte ihåg vad skillnaden är, men när jag jobbade på VW sa de att packningarna i styrservot inte klarade av den vanliga ATF-oljan.
Om du dessutom har bromsar med hydraulservo bör du nog köpa den gröna oljan, annars kanske det kvittar, andra bilar som förmodligen har samma tillverkare på styrningen andvänder den ju den röda ATF-oljan.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil