Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Sharan 2,0 99 årsm

Startad av Martinklef · 2011-12-09 · 1 svar

MartinklefTrådstart
Jag tappade greppet om motorhuven i stormen så att den stängdes med en rejäl smäll.
Motorfläkten drog igång på fullfart och går inte att bryta. Vad kan ha hänt?
Enligt instrultionsboken så sitter säkringen till motrfläkten bakom relähållaren mmen var F***n sitter den då?
Kan det vara något relä som fått en smäll eller varför går den på fullfart, enda sättet att stoppa den är att lossa batteriekabeln.
slirfeldt
Detta brukar normalt inte ställa till det även med så kraftig smäll, men kylfläkten går alltså hela tiden med tändningen avslagen? Det jag känner till från liknande modell och fenomen var att kylfläktens givare som jag har för mig sitter på ena sidan av kylaren då blev kortsluten.

Så testa med att lossa dess kontakt och stannar fläkten då ligger felet där och behöver då bytas.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil