Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Sharan -96. Farthållare

Startad av Feltskytten · 2011-09-12 · 1 svar

FeltskyttenTrådstart
Har en farthållare som inte fungerar på min Sharan -96. Problemet är att det är ingen elektronisk anordning utan luftstyrt. Tacksam för någorlunda svar.

Jonas
slirfeldt
Det stämmer attdet är en vakumstyrd historia denna modell är utrustad med och vanligt är att dess vakumpump som sitter lite utsatt (för däcksprut) innanför vänster blinkers som först demonteras. Vanligt att dess elektriska anslutning är ärgad och kan vara så enkelt att fixa i gång farthållaren.

Kika även efter att dess säkring med verkligen är hel.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil