Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Sidospegeln Volvo 740

Startad av OpelMicke · 2009-07-18 · 2 svar

OpelMickeTrådstart
Vänster sidospegelglas lossnade förut när jag stängde dörren, kvar i backspegeln sitter svart gummiliknanade med vita prickar för värmen men ser int ehur man kan fästa en ny spegelglas där, måste man ta bort allt och köpa nytt eller räcker det med glas som har värme? (vita prickar)
Benkedo
Jag tror att det är en ring som det går att vrida på när man byter spegelglaset på 740, det var så på min -86,a jag hade i alla fall. Man kan vrida på den med en smal mejsel under själva spegelhuset.
Ringen låser alltså fast glaset.
anden__z
Stämmer bra det. ser likadant ut på din -90a.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil