Hej!
Jag köpte en Volvo 745 nyligen och det visade sig att signalhornet inte fungerar. Jag har köpt ett nytt på Biltema och försökt montera det,men inte lyckats.
Jag har bytt kabelskor på kablarna och provat massa varianter på kopplingar. Det finns ju två platta bleck på signalhornet, men det är lite otydligt vilket som är vilket. Dum fråga, men spelar det någon roll vilken som är + och -? Sen finns det ett O-bleck med jord som jag tror satt moterat bakom signalhornet fästskruv. Stämmer det?
Förrut var tutan helt död, men nu klickar det när jag trycker på ratten. Så någonting händer.
Mycket tacksam för hjälp då det ganska snart är dags för besiktning!
/Torsan
Jag köpte en Volvo 745 nyligen och det visade sig att signalhornet inte fungerar. Jag har köpt ett nytt på Biltema och försökt montera det,men inte lyckats.
Jag har bytt kabelskor på kablarna och provat massa varianter på kopplingar. Det finns ju två platta bleck på signalhornet, men det är lite otydligt vilket som är vilket. Dum fråga, men spelar det någon roll vilken som är + och -? Sen finns det ett O-bleck med jord som jag tror satt moterat bakom signalhornet fästskruv. Stämmer det?
Förrut var tutan helt död, men nu klickar det när jag trycker på ratten. Så någonting händer.
Mycket tacksam för hjälp då det ganska snart är dags för besiktning!
/Torsan