Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ska byta fördelare

Startad av yukon · 2010-05-01 · 1 svar

yukonTrådstart
Jag har en golf II 88. som jag tror att Hallgivaren är kass på.
Och jag har hittat begagnade fördelare på Lagabasen, nu är min fråga måste det vara samma motornamn på min motor som på den jag ska ta fördelaren på???
slirfeldt
Min erfarenhet är iaf att motorkoden inte behöver vara densamma men väl fördelarens serienummer bör översnastämma, annars borde skroten i fråga veta mera om detta annars är dessa hallgivare med lite pyssel utbyttbara som tex https://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=1478287&CarReference_ID=2687&CategoryType_ID=1

Fler trådar i Hjälpforumet Bil