Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ska köpa koppling men det finns 2 olika

Startad av Besim · 2010-07-25 · 3 svar

BesimTrådstart
Tja det e så att jag måste byta kopplingen den tar för högt uppe och den drar dåligt i 1an. Men om man kollar på diameter i omkretsen så finns det på t.ex på mekonomen och adcenter 230 mm medan på andra ställen är omkretsen 228 mm. Har tänkt köpa det i serbien på audi för att jag sparar ca 2000kr men hur ska jag veta vilka som passar?? jag slår in mitt reg nr oh kolllar på motorkod och båda passsar:q
Ludde_57
För bästa svar skriv vad för bil det gäller.

228 eller 230 mm låter som "samma" typ av koppling tycker jag...
75lindis
Det är en Audi 100 2.0 e -92
Nitrogen
Ja, det är nog samma koppling, bara lite olika specat från tillverkaren.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil