Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Skabbig husbil

Startad av sabinita · 2007-06-05 · 2 svar

sabinitaTrådstart
Hej, jag har precis köpt en gammal husbil, Fiat Ducato som inte ser särskilt rolig ut på utsidan. Inte mkt rost men avflagnad färg, lagningar av nåt slag och allmänt odräglig. Tyvärr kan jag nästan ingenting om bilar så jag skulle behöva lite tips. Om jag skulle lämna den till en lackerare (?) vad snackar vi för kostnad då? Är det något som man kan göra själv? Har förstått att man inte ska rolla iaf :e Sprutlackering? Tips på att hitta någon händig person som kan fräscha upp den för ett rimligt pris. Tror inte att det behöver göras nåt med själva huven men bodelen är för tråkig...
slirfeldt
För det första nämner du inte alls vart i vårat avlånga land du befinner dig, vilket i sig kan underlätta lite med att hitta hjälp i din närhet,,, men iaf visst känner man sig manad kan man visst iaf försöka ge sig på ett sådant projekt som att lackera en husbil själv.
Det som då behövs är en mindre kompressor, lackspruta och färg,, frågan om bara det är värt att investera för kommande behov av tryckluft osv, sedan beroende vilka krav man har på lackfinnishen är en annan sak om man själv ger sig på liknande projekt.

Rolla är som du med insett inget att rekommendera även om det finns stollar som gjort detta så har det inte sett vidare ut, men visst färggrant blir det ju iaf,,, annars att leja bort detta jobb är säkerligen stora skilnader i pris, att det med är svårt bara så där säga ett pris utan att veta husbilens storlek osv.

Men pröva med att ringa runt olika lackverkstäder,,,
python
Tack för ditt svar! Jag befinner mig i Göteborg, Känner mig inte manad att göra det själv, har i stort sett noll koll på bilar och sånt. Det behöver inte heller bli tokbra resultat, bara så det ser lite enhetligt ut. Nåra tips på lackerare som kan åta sig det utan att det blir jättedyrt? Husbilen är fem meter lång och "standardhög" om det nu finns något sådant...

Fler trådar i Hjälpforumet Bil