Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Skarvning bensinrör/bensinslang

Startad av nicke · 2002-12-09 · 1 svar

nickeTrådstart
Hej!
Jag har fått backning på bensinrören på min Ford Scorpio 2.0i -88 på besiktningen. Problemet jag har är att nu sitter det någon specialkoppling mellan rör och slang i plast som inte går att lossa utan att göra sönder dem. Jag gissar att denna lösningen beror på att pumpen ger ett övertryck i rören. Min fråga är om det räcker med att sätta en ny slang över röret och den gamla slangen i skarven och dra åt med slangklämmor? Blir detta tillräckligt tätt trots övertrycket? Den gamla slangen och röret har samma ytterdiameter.
Bozzle
Det bör fungera fint det. Har gjort det på en bil för några år sedan.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil