Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Skivbromsar

Startad av klatze · 2007-03-19 · 1 svar

klatzeTrådstart
Jag har bytt skivor fram på min fiat punto. Men det verkar inte som om beläggen inte lättar efter att jag har tryckt på pedalen. Är det meningen att de ska släppa bara genom att trycket i cylindern minskar?
Kan det vara så att jag bara ska köra lite så justeras de in av sig själv?
slirfeldt
Är det så att fälgen blir varm efter några mil, så kärvar troligen något eller båda bromsoken, lätt anliggning av bromsarna skall förekomma men det får inte gå tungt när man roterar hjulen.
Om så är fallet brukar det räcka med att motionera glidoket/kolven några gånger och se att dessa glider relativt lätt

Annars om man precis har bytt till nya bromsbelägg kan det trots det gå lite tungt innan dom slitits in ordenkligt, vilket brukar gå på ett par mil med lite bromsning.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil