Är det så att fälgen blir varm efter några mil, så kärvar troligen något eller båda bromsoken, lätt anliggning av bromsarna skall förekomma men det får inte gå tungt när man roterar hjulen.
Om så är fallet brukar det räcka med att motionera glidoket/kolven några gånger och se att dessa glider relativt lätt
Annars om man precis har bytt till nya bromsbelägg kan det trots det gå lite tungt innan dom slitits in ordenkligt, vilket brukar gå på ett par mil med lite bromsning.
Om så är fallet brukar det räcka med att motionera glidoket/kolven några gånger och se att dessa glider relativt lätt
Annars om man precis har bytt till nya bromsbelägg kan det trots det gå lite tungt innan dom slitits in ordenkligt, vilket brukar gå på ett par mil med lite bromsning.