Svårt att säga såhär bara vad det beror på, men är det demonterbart så pröva med att ta in det i värmen så är risken att det är fruset elliminerat,, pröva annars med att spruta in lite smörjande medel och se där om det går att få fart på låsfunktionen igen.
Hej
Jag köpte en Skoda Felicia 1.3, 1997.
Nyckel till bensintank fungerar inte.
Jag kan stoppa in nyckel, och kan vrida, men jag lyckas inte låsa locket av bensintank.
Nyckel som jag försöker är bilens nyckel såklart.
Har kanske låset fryst? Eller vad kan vara felet?
Tack förhand!
Jag köpte en Skoda Felicia 1.3, 1997.
Nyckel till bensintank fungerar inte.
Jag kan stoppa in nyckel, och kan vrida, men jag lyckas inte låsa locket av bensintank.
Nyckel som jag försöker är bilens nyckel såklart.
Har kanske låset fryst? Eller vad kan vara felet?
Tack förhand!