Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

skoda fabia 03

Startad av landslide · 2009-11-02 · 1 svar

landslideTrådstart
Hej! Nån som kan hjälpa?
I lördags körde vi på en skogsväg när det helt plötsligt börja låta metalliskt/skrapande vid passagerar-hjulet fram!
Ljudet släppte när vi körde ner för en backe...allt frid o fröjd?
När vi hade kört hem(8 mil) på kvällen parkera vi såklart!?
Morgonen efter va bilen stendöd! Fick hjälp att starta med startkablar vilket gick efter en bra stund!
När vi va ute för att ladda upp batteriet så börja servo-lampan lysa, och bilen blev jättesvår att styra! Parkera när vi kom hem o samma sak...den dog o gick inte att starta!
Nån som vet va det kan va?
frippe
porrjakob
Om det är hydraulisk styrservo och den drivs av en rem och denna då driver generatorn så är ju svaret enkelt.
Har du kollat i motorrummet?
Ta ett foto om möjligt.
Om nu inte din bil har elektrisk styrservo så kan vi glömma allt ovan.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil