Sskoda_305Trådstart2009-11-14Hejsan.
har kolla runt o posta en del inlägg nu men ingen verkar veta felet.
Bilen startar inte utan att man ger gas o om man släpper gasen så dör den. detta händer även när man kör. trycks koppling ner så dör bilen. helt enkelt tomgången dör ut.
nån som vet vad som kan vara fel?
Lämnade in på arver i feb i år dom bytte tempgivare o tätring o frostskydd efter att ha felsökt bilen. dom säger att dom inte kan göra nått åt de utom att jag lämnar in den igen.
Hade nåt liknande på min det var vaccumslangen på bromservon som hade spruckit så den sög tjuvluft där .
Kan vara en idé o titta på den
@MoPar 66 50037 wrote:Hade nåt liknande på min det var vaccumslangen på bromservon som hade spruckit så den sög tjuvluft där .
Kan vara en idé o titta på den
Jepp bytt de men de var ej felet..
Spjällägesgivare kanske iomed du måste hålla gas för o ha den igång
kollat med en startgas spray å letat läckor med hjälp av den !?
@oollaa 50113 wrote:kollat med en startgas spray å letat läckor med hjälp av den !?
Jo man får göra så.
vissa säger att det kan vara tomgångsmotorn men hittar inge sånt till min skoda
o nån sa att de kunde var kallstarts vent men den går ju lika dåligt när den är varm..