Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Skoda...

Startad av T · 2004-02-03 · 3 svar

TTrådstart
Funderar lite grann på att byta bort (dvs. skrota) min 20 år gamla Volvo 740 och köpa en SKODA Octavia istället...

En fyrhjulsdriven chiptrimmad lättrycksturbo borde vara ganska trevlig, men hur är det egentligen med kvalitet och säkerhet etc. ? Det finns ju misstänkt många octavior som bara är något år gamla till salu, verkar lite oroväckande..?

Någon som vet något?
MoPar 66
https://www.skodaklubben.com kanske är värt ett besök?
T
MoPar 66 wrote:
https://www.skodaklubben.com kanske är värt ett besök?

Jajamen! Fanns ju en hel del matnyttigt! Fast entusiasterna kanske "glömmer" en och annan nackdel med skoda :h

Skämt o sido, tack för tipset!

Ingen här som har några erfarenheter?
OpelMicke
T wrote:
MoPar 66 wrote:
https://www.skodaklubben.com kanske är värt ett besök?

Jajamen! Fanns ju en hel del matnyttigt! Fast entusiasterna kanske "glömmer" en och annan nackdel med skoda :h

Skämt o sido, tack för tipset!

Ingen här som har några erfarenheter?

Skoda Octavia är en bra bensinsnål bil även turbo

Fler trådar i Hjälpforumet Bil