Förmodar att denna modell har trumbromsar bak? (finns modeller även med bromsskivor bak), och normalt håller dessa mycket länge under förutsättning att handbromsen används flitigt,, har en granne med precis likadan modell som jag efter bästa förmåga håller liv i.
Så med tanke på att handbromsen inte tar längre elelr iaf mycket dåligt är det troligt att något släppt inne i den bromstrumman, som överlag är rätt lättjobbat då man väl lossat centrummuttern och fått av bromstrumman.
Men en början vore iaf att vid tillfälle lyfta upp bakvagnen och mer exakt konstaera att oljudet verkligen kommer från just den bromstrumman.
Så med tanke på att handbromsen inte tar längre elelr iaf mycket dåligt är det troligt att något släppt inne i den bromstrumman, som överlag är rätt lättjobbat då man väl lossat centrummuttern och fått av bromstrumman.
Men en början vore iaf att vid tillfälle lyfta upp bakvagnen och mer exakt konstaera att oljudet verkligen kommer från just den bromstrumman.