Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Skroten el mekanikern?

Startad av Sork · 2009-06-18 · 35 svar

aw73
3500:- är kanske fullt realistiskt och är mer än vad skrotnicke betalar
man bör även beskriva den kortfattat gärna med bilder på objektet
utvändigt, invändigt, undervändigt
lova inte för mycket tex. är inte bilen rostfri ska man ej skriva det
låt spelkulanten beakta objektet själv det kanske är så att han tycker den är i bättre skick
än vad du själv tycker
aw73
ett exempel på hur ett köpeavtal kan set ut när jag säljer begagnad bil
https://user.tninet.se/~lrw705w/diverse/kopeavt_.rtf
slirfeldt
Jo så runt 3500:- är väl ett rätt "normalt" värde på motsvaranade skick på bil och såsom typ reservdelsbil och i den prisklassen brukar det heller inte vara några större problem då köparen iaf med lite tur,, inte förväntar sig nya bilen utan att den verkligen har sina defekter.

Men som redan nämt några gånger,, inga pengar, ingen bil. :-)
malumbub
Tack för svaren

Jag har nu letat efter intresserade köpare och kan konstatera att jag blir helt paranoid över all skumma typer det finns där ute. Det är ett helsike att hitta någon som går att kolla upp på förhand.

Jag har fått bud om 2-3000, med en förutsättning att reparationer ligger på ca 4000:-.

Trodde inte det skulle vara så svårt att sälja en bil som rullar för en struntsumma.
malumbub
Ger upp, nu blir det skroten!
landy88
Har du lagt ut en annons på Blocket?