Hejsan!
Jag har ett riktigt skumt problem med larmet på min mondeo -95.
Tror att det är ett originalmonterat larm från det att bilen var ny.
Har inte använt larmet någonsin under 5 år i min ägo, det fungerade inte när jag köpte bilen och har inte brytt mig om att kolla upp det, utan bara låst bilen med nyckeln.
nu har det hänt så att larmet aktiverar sig lite när det vill, då bilen står stilla, det börjar att blinka i blinkers och tuta och så håller det på ett tag.
Startspärren går också i och jag kan inte starta bilen.
Man vet aldrig när det händer eller hur länge det håller på.
Riktigt trist när man är någonstans och ska hem och bilen inte startar.
Har inga batterier i Nyckeln, så den kan inte aktivera.
Är det någon som vet vad detta kan bero på, är själv inte kunnig på bilar och bävar för vad en sådan felsökning kulle kunna kosta.
Går det att helt koppla bort larmet?
Tacksam för svar.
M.v.h Mikael
Jag har ett riktigt skumt problem med larmet på min mondeo -95.
Tror att det är ett originalmonterat larm från det att bilen var ny.
Har inte använt larmet någonsin under 5 år i min ägo, det fungerade inte när jag köpte bilen och har inte brytt mig om att kolla upp det, utan bara låst bilen med nyckeln.
nu har det hänt så att larmet aktiverar sig lite när det vill, då bilen står stilla, det börjar att blinka i blinkers och tuta och så håller det på ett tag.
Startspärren går också i och jag kan inte starta bilen.
Man vet aldrig när det händer eller hur länge det håller på.
Riktigt trist när man är någonstans och ska hem och bilen inte startar.
Har inga batterier i Nyckeln, så den kan inte aktivera.
Är det någon som vet vad detta kan bero på, är själv inte kunnig på bilar och bävar för vad en sådan felsökning kulle kunna kosta.
Går det att helt koppla bort larmet?
Tacksam för svar.
M.v.h Mikael