Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Släcka servicelampa på VW Sharan -96

Startad av bluebox · 2008-08-23 · 5 svar

blueboxTrådstart
Jag kommer under dagen att hämta min Sharan, men killen som äger säger att efter det att han bytte generatorn så tändes Airbag lampan, och detta skall vara normalt enligt honom. Att släcka den skulle kosta 1500:- och det känns kanske lite onödigt att betala tycker jag. Är det någon som vet om man kan göra det själv och hur man göra isf?

//C
Kostya
På vår Golf tändes airbaglampan efter att batteriet varit urkopplat och kopplades in igen, verkar vara superkänsligt!
Vi åkte till VAG-verkstan som släckte den utan kostnad :upp
lenaola
det går ju att skruva ur själva glödlampan...om man ska på den årliga poängjakten hos sbp alltså
aPHalyncsmally31
Tror du att det går att nolla lampan med att göra samma sak igen?

Jonas
Alkvettern
Har samma på min Polo, efter topprenovering lyser airbaglampan, har iofs utrustning att släcka själv men inte orkat än.

Att lyfta polerna hjälper inte, inte på min polo iallafall.
SBP har inte brytt sig under tre besiktningar.
slirfeldt
För att släcka airbaglampan krävs i regel instrument för detta och där skall tex biltemas service/airbag lamps återställaren fungera fint till dessa modeller.
Stämmer Bilprovningen bryr sig än så länge om lysande airbaglampor.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil