Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Slirande koppling

Startad av HenrikTroedsson · 2009-03-17 · 1 svar

HenrikTroedssonTrådstart
Hej kopplingen har börjat slira lite väl mycket, slirar på alla växlar vid gaspådrag jag förstår att det troligvis är lamellerna som är slut, men vad händer när lamellerna är helt slut, slirar den enbart och inte tar sig fram eller ryker kopplingen av så att den inte fungerar, tänkte bara hur länge man vågar köra innan man blir stående, väntar på lön,tid och verkstadsutrymme.
Ludde_57
Vid normal körning så kommer den mest troligt att slira mer och mer, för att till slut helt sluta driva bilen framåt. Risken finns att du skadar svänghjulet vid fortsatt körning, och därmed får ökade kostnader vid kopplingsbytet.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil