Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Slk 230 kompressorproblem

Startad av sphynx · 2007-05-15 · 3 svar

sphynxTrådstart
Tjena!

Jag undrar om någon vet vad som kan vara problemet med min kompressor.
Den tappar ork vid acceleration men återfår kraften efter ett tag, det blir som ett hack ungefär, kan hända fler än en gång.
Skickade ett mail till mercedes och dom trodde kanske att det kunde vara luftmassemätaren, är inte säker dock så jag hänkte höra med er.
Någon som har haft liknande problem kanske?

MvH Putte
Svugg
Bounce, ingen som känner till problem eller vet vad det kan vara? =/
slirfeldt
Förmodligen för att detta är en relativt ovanlig modell så är dess erfarenhet inte stor att eventuella svar uteblir,, och utan att gissa allt för mycket så bör man läsa av eventuella felkoderna i bilen för att klart bättre kunna säkerställa orsaken.

Men en gissning då,, det skulle mycket väl kunna vara luftmassemätaren (LMM) som är orsaken till detta fenomen,,,
Svugg
Tack för gissningen! Tänkte likadant, ska köra in den på koll vid Hedin bil i helgen, vi får se!

Tack.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil