Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

slö golf II

Startad av Tomas W · 2003-10-05 · 5 svar

Tomas WTrådstart
Tjena!
har haft min golf II diesel -86 i lite drygt ett år, använder den som pendelbil (ca 4000 mil/år). Jag har varit mycket nöjd med bilen under hela tiden, MEN nu tycker jag att den har börjat gå slöare än innan, och den dricker även ca 20% mer diesel än innan. Bilen har gått ca 22000 mil.
Är det någon som har någon ide till vad det kan vara för fel??, eller börjar den helt enkelt bli gammal o sliten o sjunga på sista valsen?!

// Tomas
asken
Intresserad av en turbodiesel? VW Golf III - 92. 29000 mil, går bra, mycket bra skick, skall besiktigas den 23:e
Tomas W
Nja, är som sagt rätt nöjd med min (trots att den e lite slö :))
kenan
Troligen, förorenade injektorer.
gnlg
Börja med att byta bränslefilter och luftfilter. Går den inte bättre kan det vara dags för ett komressionsprov.
Tomas W
Låter som vettiga komentarer, ska ta mig en titt. Tack för hjälpen

Fler trådar i Hjälpforumet Bil