Dumt att spekulera egentligen, det kan ju vara så många olika fel..
Har aldrig hänt mig, men jag vet att det händer att turbosar skär direkt efter start....det blir ju som en strypning i avgasröret :eek:. Produktfel el monteringsfel.
Sedan kan ju reglerslangar blivit felkopplade...
Så finns ju klassikern, att wastegate-armen lossat från klockan och snurrat runt så att alla avgaser rusar förbi snurran.
Wastegaten kan vara feljusterad? Kollat grundtrycket?
Laddluftläckage, några missljud?
Vad visar laddtrycksmätaren?
www.Saabturboclub.com Där kan du nog få bättre svar!
Har aldrig hänt mig, men jag vet att det händer att turbosar skär direkt efter start....det blir ju som en strypning i avgasröret :eek:. Produktfel el monteringsfel.
Sedan kan ju reglerslangar blivit felkopplade...
Så finns ju klassikern, att wastegate-armen lossat från klockan och snurrat runt så att alla avgaser rusar förbi snurran.
Wastegaten kan vara feljusterad? Kollat grundtrycket?
Laddluftläckage, några missljud?
Vad visar laddtrycksmätaren?
www.Saabturboclub.com Där kan du nog få bättre svar!