Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

slö/svårstartad Opel campo 3,1 TD -98

Startad av Janne68 · 2010-08-11 · 1 svar

Janne68Trådstart
Bilen ska enl uppgift gått bra när den ställdes (ca 2mån) och detta är från opartisk förare men nu så går bara bilen igång med hjälp av startgas och är mkt trött under 2500 varv. har kollat så den ej drar tjuvluft och luftat ordentligt samt att turbo är ok. Verkar som den ej får tillräckligt med diesel då den ej rycker men hur höjer man diesel trycket i pumpen för att testa
nissan micra
Fick svaret från en mek på Gustav E bil i Skövde ( MKT tack !!)någon hadde sänkt bränsle trycket för att få godkännt ( k- värde) på bes. Fick höja ett helt varv för att bilen skulle gå ok

Fler trådar i Hjälpforumet Bil