Jo det är lite "special" dessa större smältsäkringar, men skaffa dessa lämpligast hos skroten,, annars är det Mazda själva om dom nu har kvar så pass gamla delar.
Hej!
har nyligen haft inbrott i bilen, de försökte tjyvstarta åbäket men misslyckades. Har lagat tändlåset, men strålkastarna fungerar inte längre. Nu finns det en "smältsäkring" i motorutrymmet, som förmodligen har gått. Hur fungerar smältsäkringar, kan man byta dom på en mack eller är det specialbutiker som gäller? Mazdan är från 1983...
har nyligen haft inbrott i bilen, de försökte tjyvstarta åbäket men misslyckades. Har lagat tändlåset, men strålkastarna fungerar inte längre. Nu finns det en "smältsäkring" i motorutrymmet, som förmodligen har gått. Hur fungerar smältsäkringar, kan man byta dom på en mack eller är det specialbutiker som gäller? Mazdan är från 1983...