OOpelMickeTrådstart2005-12-13I dag när jag åkte hem från jobbet så började bilen hacka lite och stod jag på tomgång så stannade den efter ett tag så gick den normalt igen för att sedan hacka/hoppa,, kollade tändkablarna och dom satt som dom skulle,, det är nya tändstift och tänd kablar sen i helgen,, köpte en flaska akut från kemetyl och hällde i så vi får se i morgon,, tror ni at det är vattan eller smuts från tanken?? för jag har ofta kört på när mätaren stått på rött och jag tankar sällan fullt så har de kanske blivit kondens i tanken?????
(Det är Sierran det är frågan om)
Övriga tänddelar då, och vad för tändstift?
Bränslefilter?
K-akut mm kan du ersätta med några liter E85, det ger samma effekt i längden till en bråkdel av kostnaden.
Tändkablar brukar sällan vara problemet vid missgång vad jag märkt.
Mer troligt fördelarlock/rotor/tändstift vid tändfel, eller som du tror smuts i bränslet.
Finns det bränslefilter, och hur ser det ut?
Gissningsvis är tanken av samma "goda" kvalitet som på Granada, så är den kanske upprostad vilket möjliggör att smuts eller vatten kommer in i bränslet.