Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

snälla hjälp!

Startad av danne · 2007-06-05 · 1 svar

danneTrådstart
hej! har köpt en audi 80 2.0e, 93a.
vi behövde en bil till semestern och jag var
jättenöjd med köpet, men... sen märkte jag
ett kärvande läte efter det att kylarfläktarna
satt i gång. motorn varierar även temperatur-
mässigt en del men ej kokvarning.
upptäckte sen ett plaströr med lock bredvid
expansionskärlet och undrar om man ska fylla
kylarvätska där istället för i kärlet? snälla, hjälp!
slirfeldt
Kan vara så att kylfläkten/na kärvar något, likaväl som att termostaten kan vara i behov av byte, angående detta påfyllningsrör som med finns under egen tråd har nog detta inget med kylsystemet att göra, men kika närmare i en instruktionsbok om just detta.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil