samspandex wrote:
Hej!
Skulle behöva underredsbehandla min Opel Omega -98.
Då vanliga auktoriserade underredsbehandlare tar runt 4000 pix, så undrar jag om det finns nån som har nått tips på någon som är billigare eller nått annat alternativ. Gärna i närheten av Västerås.
Tack på förhand!
Du kan ju göra det själv om du har plats och högtryck och ev kompressor, hissa upp bilen ställ pallbockar under, skruva bort ev plast, samt innerskärmar om det går smidigt borra hål i dörrar med en 10 mm borr, köp några flaskor tunt rostskydd och tjockt rostskydd antingen 1 liter avsedd för kompressor eller vanliga spray burkar tvätta bilen under ta även bort däcken, låt bilen torka till nästa dag sen kan du spruta bilen burkarna kostar ca 1500 kr men ändå billigt anser jag, om du ska göra detta så köp mercasols eller dinitrols produkter dom är dom bästa tycker jag, eller kolla på www.misab.se
Lycka till
Skulle behöva underredsbehandla min Opel Omega -98.
Då vanliga auktoriserade underredsbehandlare tar runt 4000 pix, så undrar jag om det finns nån som har nått tips på någon som är billigare eller nått annat alternativ. Gärna i närheten av Västerås.
Tack på förhand!
Du kan ju göra det själv om du har plats och högtryck och ev kompressor, hissa upp bilen ställ pallbockar under, skruva bort ev plast, samt innerskärmar om det går smidigt borra hål i dörrar med en 10 mm borr, köp några flaskor tunt rostskydd och tjockt rostskydd antingen 1 liter avsedd för kompressor eller vanliga spray burkar tvätta bilen under ta även bort däcken, låt bilen torka till nästa dag sen kan du spruta bilen burkarna kostar ca 1500 kr men ändå billigt anser jag, om du ska göra detta så köp mercasols eller dinitrols produkter dom är dom bästa tycker jag, eller kolla på www.misab.se
Lycka till