Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Sonata automatlåda

Startad av taleros · 2009-03-13 · 1 svar

talerosTrådstart
Hej.
Har problem med min Sonata -96 V6 automat.
Den går bra på back, 1, 2 och 3:an, men överväxel går inte i.
Har bytt låda, men samma problem med den nya.
Tror att det är ett elfel men har provat att byta styrboxen till automaten, vilket inte hjälpte.
Felkoderna säger inget, någon som vet vad som styr överväxeln?
RZL032
Hej. Lite sent ute kanske men jag svarar i alla fall. Hade exakt samma problem. Lösningen var att det var en sk hallgivare som spökade.
Känner av varvtalet i vx lådan. Bytte ut denna för 4 år sedan och nu börjar den spöka igen.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil