Centreras väl ändå med hjulbultarna? Men det är ju inte rätt!
Hej,
Jag har fått bromsskivorna bak på min gamla KIA bytta.
Detta efter en helkväll under bilen med brottning av två skruvar som håller skivorna fast i navet.
Jag försökte själv men fick inte loss de underbara stjärnskruvarna som satt som svetsade (5-56 och hammarslag hjälpte inte). Det var med frustration och på gränsen till gråten som jag gav upp efter att ha vridit spåren på en splajdans PH3 proffsmejsel med hjälp av en skiftnykel på skaftet. Spåren på skallarna på skruvarna var "spårlöst" borta efter mina ihärdiga försök.
Idag morse lämnade jag in bilen och fick tillbaka den efter två timmar. Bromsspcialisten hade sonika slipat av skruvarna. Nu hänger de nya skivorna bara på de fyra hjulbultarna.
Vän av ordning undrar nu om detta var värt 1800 spänn och om det inte blir problem med att skivorna kan hamna ocentrerat?
Vad menar församlingen?
Jag har fått bromsskivorna bak på min gamla KIA bytta.
Detta efter en helkväll under bilen med brottning av två skruvar som håller skivorna fast i navet.
Jag försökte själv men fick inte loss de underbara stjärnskruvarna som satt som svetsade (5-56 och hammarslag hjälpte inte). Det var med frustration och på gränsen till gråten som jag gav upp efter att ha vridit spåren på en splajdans PH3 proffsmejsel med hjälp av en skiftnykel på skaftet. Spåren på skallarna på skruvarna var "spårlöst" borta efter mina ihärdiga försök.
Idag morse lämnade jag in bilen och fick tillbaka den efter två timmar. Bromsspcialisten hade sonika slipat av skruvarna. Nu hänger de nya skivorna bara på de fyra hjulbultarna.
Vän av ordning undrar nu om detta var värt 1800 spänn och om det inte blir problem med att skivorna kan hamna ocentrerat?
Vad menar församlingen?