Varför spola? det brukar ju gå åt en jäkla massa olja till det.
På min BMW, tog jag returen från oljekylaren till en stor hink och sen fyllde på med nytt i andre änden tills det som kom ut i hinken va fräscht.
Ekonomiskt? inte ett dugg.
Använde mig av slangar från Swedol och en oljespruta från Biltema, funkade fint. Fick dock stänga av motorn med jämna mellanrum då jag inte hann med i påfyllningen.
Har 850 oljekylare till lådan så är ju det en väg att gå, varför inte bara tömma ur lådan och fylla på igen? Nån liter blir kvar men det är ju inte hela världen.
För att få ut det sista "måste" ju motorn startas, vilket du iofs lär behöva göra om du ska spola den helt och hållet ändå.
På min BMW, tog jag returen från oljekylaren till en stor hink och sen fyllde på med nytt i andre änden tills det som kom ut i hinken va fräscht.
Ekonomiskt? inte ett dugg.
Använde mig av slangar från Swedol och en oljespruta från Biltema, funkade fint. Fick dock stänga av motorn med jämna mellanrum då jag inte hann med i påfyllningen.
Har 850 oljekylare till lådan så är ju det en väg att gå, varför inte bara tömma ur lådan och fylla på igen? Nån liter blir kvar men det är ju inte hela världen.
För att få ut det sista "måste" ju motorn startas, vilket du iofs lär behöva göra om du ska spola den helt och hållet ändå.