Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Spridar-packning?

Startad av Jimpiz · 2008-11-19 · 5 svar

JimpizTrådstart
Hej, tänkte ge mig på att byta o-ringar som grannen sa att det heter, eller något sånt, för spridare 3 och 4 håller inte tätt, Hittar inget som heter o-ring på mekonomen, bara tätning - spridare övre och nedre. Vilken ska jag då ha?
samt är det svårt att byta dessa

B230E - 88
slirfeldt
Kärt barn har många namn,,, även Meca anger dessa som just O-ring och det åtgår en nedre och en övre O-ring per insprutare och betingar 5:- styck,,, så byte av bägge är rekommenderat (krav från Volvo).
nisses
okej. Lika bra att byta alla då så då köper jag 4 övre och 4 undre.

Är det svårt att få bort spridaren?
slirfeldt
Dessa brukar för det mesta lossna så snällt,,,
nisses
Hittar inte dessa på Mecas hemsida, Vart finner jag dessa?
slirfeldt

Fler trådar i Hjälpforumet Bil