Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Sprutar bensin ur returslangen

Startad av Klikken · 2010-09-03 · 7 svar

KlikkenTrådstart
Tjenare alla motorkunniga! Här om dan så bara dog bilen, förstod inte va det va så jag boxerade hem den, men nu startade jag den och det sprutar bensin ifrån returslangen, kan man koppla tillbaks den till tanken? eller hur ska man göra! tack på förhand
boheme
Har slangen gått av eller har den lossat i någon av anslutningarna?

Om slangen spruckit eller är allmänt dålig så byt ut den helt.

Du skriver inget om vad du har för bil men det vanliga är en skruvad anslutning i motorrum och slangklämma vid tanken.

Mvh Janne
Grovsnusn
@Janne46 61583 wrote:
Har slangen gått av eller har den lossat i någon av anslutningarna?

Om slangen spruckit eller är allmänt dålig så byt ut den helt.

Du skriver inget om vad du har för bil men det vanliga är en skruvad anslutning i motorrum och slangklämma vid tanken.

Mvh Janne


Tjenare! jag har en ford feista 85 . slangen är helt borta från förgasaren! så nu är det ett stort hål i förgasaren , ska man sätta tillbaks returslangen till tanken?
boheme
Returen måste ha en anslutning till tanken. Vad är problemet, har gängorna pajat så att slangen har hoppat ur?

Mvh Janne
Grovsnusn
@Janne46 61591 wrote:
Returen måste ha en anslutning till tanken. Vad är problemet, har gängorna pajat så att slangen har hoppat ur?

Mvh Janne


På förgasaren sitter det en "ventil" från den går det en slang . slangen har trillat av och det sprutar bensin från ventilen . Jag vet inte vart returslagen gick tillbaks från förgasaren, bensinpumpen bränslefiltret eller tanken, det var det som jag undrade :) . Så jag ska sätta en slang från förgasaren tillbaks till bensintanken? :) Tack
slirfeldt
Om det nu sprutar bränsle från denna "ventil" på förgasaren så lär denna förgasare ha någon form av returledning tillbaks till tanken och det är väl den då som helt enkelt lossnat, för det är väl så denna förgasare ser ut:https://bilder.lagabasen.se/delar/1077/1077113534vy1.jpg
landy88
@Klikken 61601 wrote:
På slangen har trillat av och det sprutar bensin från ventilen .


Ärligt talat förstår jag inte riktigt problemet, om slangen har "trillat av" hänger den ju löst nånstans i motorrummet, och då sätter man bara tillbaka den och skruvar fast den med en slangklämma eller vad som krävs.
slirfeldt
Tror med det råder lite beskrivnings dilema här,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil