Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

ställa tomgången på 740 gl 1990

Startad av Li3 · 2008-02-23 · 2 svar

Li3Trådstart
som rubriken lyder. Hur ställerm an in tomgång har 1500 varv på tomgång. Vill sänka den vad är normalt i tomgång????
Natty
@Li3 29441 wrote:
som rubriken lyder. Hur ställerm an in tomgång har 1500 varv på tomgång. Vill sänka den vad är normalt i tomgång????


mig veteligen går det inte ställa in. Sitter en tomgångsmotor under insuget. börja att rengöra den. Den kan ibland gegga igen o "hänga sig"

Mvh Steffo
anden__z
Steffomannen har rätt! Det går inte att själv ställa tomgången som ska vara ca 750v/m.
Jag som är lite lat skulle börja med att nollställa datorn i bilen med att dra ut säkring nr 1 i en minut eller så. Fungerar det fortfarande inte, titta efter tomgångsventilen/tomgångsmotorn. Titta efter läckor, Spruta startgas på skarvar vid insuget och alla slanganslutningar. .Om motorn ökar i varv när du gör detta så har du en läcka.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil