TThe AceTrådstart2009-02-20Har en Audi 80 tdi -93 som är svårstartad när den är kall.
5-6 minus går bra men kryper det ner till -10 är det kört.
Då måste jag få start hjälp, och får nöta riktigt länge innan den hoppar igång.
Sen går den dåligt tills den blir varm, och funkar klockrent efter det.
Har sett att det kommer massor av luft i bränsle slangen när den är kall. Har bytt/kollat slangarna. Satte igår på en backventil på bränsle slangen. Startade inte imorse!!!
Sitter det inte nån kallstarts ventil, eller nåt sånt, som kan paja.
Tacksam för svar.
Låter som dåliga glödstift. Brukar räcka med ett helt för att den ska gå igång :e.
Symptomen stämmer. Glödstiften jobbar både under kallstartsfasen och under uppvärmningen.
Ganska lätt att byta, billiga stift som funkar finns på BT :upp