Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Start problem ford escort Xr3i cab

Startad av Chrissback · 2008-10-19 · 1 svar

ChrissbackTrådstart
Hej jag har en Ford escort cab som inte vill starta.
Den går runt i motorn på starten. I torsdags kväll fick vi putta igång bilen, "då starta den". Det sitter ett larm i bilen kan det vara det som spökar? Har provat att koppla ur det. Vi har provar att byta tändstift o extra ström, det sa poff en gång sen va det samma visa igen. värkar som om det inte får någon gnista.

Tacksam på svar. Mvh Christopher
rollet
Larmet tror jag inte på, då emobilizern skulle förhindra att bränsle tillfördes överhuvudtaget, vare sig du rullar igång den, eller startar som vanligt.
Så, ström eller bränsle. Det är det ju nästan alltid. Kolla om det kommer gnista till tändstiften, först och främst. Gör det det så återstår bränsle. Vilket oftast är att föredra.
*Poff* brukar indikera felaktig bränsle/luft-blandning.
Hör av dig igen efter att du kontrollerat gnistan.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil