Tickar , hm för mig låter det som om startmotorn inte får tillräckligt med ström , startsoloniden eller vad den heter .(relät på startmotorn) brukatr låta så om den inte får tillräckligt med ström . men det är svårt att gissa när man inte har hört det . men det är väll det enda relät som kan ge ett sånt ljud vid startfösök ? Kolla så att kablarna till batteriet är okey , med bra kontakt . både ström & jord . Prova att koppla på startkablar nästa gång den strular . fungerar det så kan det vara dags för ett batteribyte , alltenativt att generatorn inte laddar som den skall . batteriet kan du kolla på en riktig bensinstation , dom brukar ha bra grejor att kolla konditionen på batterier .
Det kan ju räcka med att ladda batteriet om du mest kör kortare sträckor , då hinner inte generatorn ladda upp batteriet riktigt .
Den här hyppotesen gäller ju om det verkligen är relät som sitter på startmotorn som krånglar . det kan även vara så att soleniden eller vad den heter börjar kast in handduken , men jag tvivlar på det eftersom den smäller igång med startgas , jag gissar att den gör det för att gasen är så mycket mer lättantändlig än bensinen . då det inte behövs lika mycket kräm i batteriet .
Men som sagt . mina gissningar :h
Det kan ju räcka med att ladda batteriet om du mest kör kortare sträckor , då hinner inte generatorn ladda upp batteriet riktigt .
Den här hyppotesen gäller ju om det verkligen är relät som sitter på startmotorn som krånglar . det kan även vara så att soleniden eller vad den heter börjar kast in handduken , men jag tvivlar på det eftersom den smäller igång med startgas , jag gissar att den gör det för att gasen är så mycket mer lättantändlig än bensinen . då det inte behövs lika mycket kräm i batteriet .
Men som sagt . mina gissningar :h