Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Startproblem

Startad av plindberg · 2008-03-31 · 0 svar

plindbergTrådstart
Jag har en MB E430 årsmod 1998 W210 och har fått ett konstigt fel på den

DEn startar normalt och går utmärkt ca 5 km eller tills motorn är varm sen stänger den av sig själv och går ej att starta förren efter ca 20 min då går den bra igen en stund. Inga felmeddelanden kommer upp.
Har kopplat upp den och den enda felkod den registrerade var oljenivå givaren var trasig så den byttes men felet kvarstår.. om jag bara slår på tändningen en längre stund så kommer det upp ett med som lyder så har " ÖLSTAND ANZEIGE"
Och en lite klocka över det.
Vore väldigt tacksam om det är någon som kan lösa dett mysterium...

Hälsningar Peter

Fler trådar i Hjälpforumet Bil