Kolla upp om bilen har en sk obd II kontakt isåfall rekommenderas att du köper ett diagnosinstrument kostar ca 700 på biltema (borde vara enkelt att sälja på tex blocket om du inte vill ha kvar det sedan) detta instrument kan isåfall troligen läsa ut felkoderna från bilen själv som isåfall borde ge en ganska god bild av vad som är fel... Ingen ideatt börja byta en massa saker innan du kollat om det finns ngt bilen själv kan berätta för dig. en enkel sak som dock går att kolla först är om bränslepumpen går som den ska.
Det är en pump som ska starta när du vrider nyckeln i tänningsläget den ska gå ngra sekunder för att sedan stanna lyssna noga stäng av fläkt mm och lyssna om du kan höra bränslepumpen ett surrande ljud i ngra sekunder då nyckeln ställs i tännläget. du kan behöva sätta in örat i bagageluckan för att höra pumpen om den är placerad i tanken. Kan du inte höra ngt som helst ljud kan du misstänka kass pump eller bränslerelä eller säkringen till bränslepumpen.
Det är en pump som ska starta när du vrider nyckeln i tänningsläget den ska gå ngra sekunder för att sedan stanna lyssna noga stäng av fläkt mm och lyssna om du kan höra bränslepumpen ett surrande ljud i ngra sekunder då nyckeln ställs i tännläget. du kan behöva sätta in örat i bagageluckan för att höra pumpen om den är placerad i tanken. Kan du inte höra ngt som helst ljud kan du misstänka kass pump eller bränslerelä eller säkringen till bränslepumpen.