Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Startproblem!

Startad av annelie_62 · 2008-09-23 · 2 svar

annelie_62Trådstart
HAr en mitsubishi galant som uppför sig konstigt!

När den stått någon dag och jag ska starta så går startmototn jättesakta! Sen hoppar mototn bara igång efter ett par sekunder!

Väldans mystiskt! Vad kan det va för fel! Är ju rädd att bli stående någonstans! 'ör det batteiet eller starmotorn? :
nisses
Låter som taskigt batteri.
lenaola
japp batteriet skulle jag tippa på... kan också vara generatorn som är på väg att säga upp sig...

Börja med att mäta med voltemeter över batteriet. vid avstängd motor bör det vara ca 12-13 V med motorn igång ska det varabetydligt mer.....

Är polskorna fräscha !?

Att batteriet är nytt är ingen garanti för att det är ok

Fler trådar i Hjälpforumet Bil