Hmm,, oftast med dessa lastkännande ventiler är att dom kärvar fast och som ofta går att "motionera" igång, navkåpa vet jag inte riktigt vad som menas,, är det denna som sitter över själva centrummuttern?
Ja ja en sådan finns iaf att hitta på skroten,,, sedan det där med drivaxeldamasken bör man åtgärda fortast möjligt, annars åker man snart på en drivknutsbyte med,,
Kostnad att lämna in denna till verkstad är snudd på omöjligt att ge rakt svar på, men ring runt och hör vad du får för bud,, så även problemet med den "döende" motorn.
Länge sedan den servades? Vet att det sitter ett halvskumt enkelt insprutningsystem av amerikanskt ursprung i dessa ryska vagnar, men vad sitter det för motor i denna, är det 1,7 liters?
Som ladaåkare måste jag bara rekommendera dig denna site: https://kjellin.homestead.com/bil.html Samt även ett för märket relaterat problemlösar site: https://groups.msn.com/LadaNiva/
Ja ja en sådan finns iaf att hitta på skroten,,, sedan det där med drivaxeldamasken bör man åtgärda fortast möjligt, annars åker man snart på en drivknutsbyte med,,
Kostnad att lämna in denna till verkstad är snudd på omöjligt att ge rakt svar på, men ring runt och hör vad du får för bud,, så även problemet med den "döende" motorn.
Länge sedan den servades? Vet att det sitter ett halvskumt enkelt insprutningsystem av amerikanskt ursprung i dessa ryska vagnar, men vad sitter det för motor i denna, är det 1,7 liters?
Som ladaåkare måste jag bara rekommendera dig denna site: https://kjellin.homestead.com/bil.html Samt även ett för märket relaterat problemlösar site: https://groups.msn.com/LadaNiva/