Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Startproblem 745 GL 2.3:a 1988

Startad av Caroline · 2009-10-24 · 2 svar

CarolineTrådstart
Vad är det för fel på min bil? Den är jätte seg i starten, går länge på startmotorn innan den kommer igång. Den har ojämn tomgång och dör även när den är varmkörd. Varvtalet ligger på strax över tusen och det enda att göra för att den inte ska dö är att ligga på gasen. Vi har diskuterat om detta kan bero på kalstartsventilen, men folket på volvo trodde inte detta. Så, vad kan det vara?
slirfeldt
Är den lika svårstartad kall som varm? Går den annars bra? Eventuella felkoder utlästa?
Och vad är detta för bil mer än volvo? Årsmodell och modell underlättar en hel del i felsökningen.
eric50
Nej, startar oftast lite lättare när den är varm. Den har lätt att dö innan den blir varm, måste ligga på gasen för att hålla den vid liv, brukar funka bra när den är körd en stund, men rycker gärna lite emellan åt. Inga felkoder utlästa. Det är en 745 GL 2.3:a 1988 årsmodell.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil