Slangen mellan förgasaren och fördelaren är till för att ställa om tändningen vid gaspådrag, om den är borta och förgasaren inte är pluggad så drar den tjuvluft där.
Hur svårt det är att renovera den så är det väl så att byta nål och munstycke är inga större operationer beroende på vilket munstycke du har. Vissa är fasta och måste knackas ur och i, medans vissa är justerbara och är lättare att byta. Men sen är ju frågan i vilket skick förgasaren är i övrigt, om den är glapp i spjällaxeln eller så...
Ett tips dock är att du kollar gummi-membranet i förgasaren så det är helt.
Skulle det vara nåt hål i det eller det är jättemjukt så byt det.
För att kolla det så får du skruva bort dom fyra skruvarna som sitter på locket på förg.
lyft sedan upp locker ocj ta bort fjädern, lyft sedan upp kolven så kan du kolla membranet.
Om det är trasigt och du ska byta så sitter det med fyra skruv i kolven. var uppmärksam på den lilla "klacken på membranet som ska sitta i ett litet spår i kolven.
Det finns även ett spår i förgasaren där klacken i övre (den stora) delen av membranet skall passas in i.
Membranet finns att köpa på OK te.x.
Var bara försiktig när du sätter dit kolven i förg. så du inte kröker nålen!! Man kan få lirka lite för att få nålen att gå ner i munstycket.
Obs. Glöm ej fjädern när du monterar ihop förgasaren!
Ang. olja så kan du i princip fylla "röret" på kolven som du ser när du skruvar av locket, om det blir lite mycket så är det inte hela världen, det brukar ju försvinna ändå.
Hur svårt det är att renovera den så är det väl så att byta nål och munstycke är inga större operationer beroende på vilket munstycke du har. Vissa är fasta och måste knackas ur och i, medans vissa är justerbara och är lättare att byta. Men sen är ju frågan i vilket skick förgasaren är i övrigt, om den är glapp i spjällaxeln eller så...
Ett tips dock är att du kollar gummi-membranet i förgasaren så det är helt.
Skulle det vara nåt hål i det eller det är jättemjukt så byt det.
För att kolla det så får du skruva bort dom fyra skruvarna som sitter på locket på förg.
lyft sedan upp locker ocj ta bort fjädern, lyft sedan upp kolven så kan du kolla membranet.
Om det är trasigt och du ska byta så sitter det med fyra skruv i kolven. var uppmärksam på den lilla "klacken på membranet som ska sitta i ett litet spår i kolven.
Det finns även ett spår i förgasaren där klacken i övre (den stora) delen av membranet skall passas in i.
Membranet finns att köpa på OK te.x.
Var bara försiktig när du sätter dit kolven i förg. så du inte kröker nålen!! Man kan få lirka lite för att få nålen att gå ner i munstycket.
Obs. Glöm ej fjädern när du monterar ihop förgasaren!
Ang. olja så kan du i princip fylla "röret" på kolven som du ser när du skruvar av locket, om det blir lite mycket så är det inte hela världen, det brukar ju försvinna ändå.