Bilen bara stannade, och den vägrar att starta, jag har bytt tändstift,fördelarlock,rotor,bränslefilter och luftfilter. Vad ska jag kolla på härnäst?
[ Detta Inlägg ändrades av: K.Hjelte den 2002-01-28 18:19 ]
Troliga fel:Bränslepumpen, bränslepumpreläet, säkring, hallgivare i fördelaren eller tändmodul
Kolla att du får gnista på stiften, nästa steg är att kolla strömmen till bränslepumpen.
(hallgivaren styr tändmodulen som styr bränslepumpreläet)
Jag har kollat tändningen och den är helt ok.Jag får bensin fram till mängdmätaren (tror jag att det heter)men inte till spridarna???
[ Detta Inlägg ändrades av: K.Hjelte den 2002-01-28 18:25 ]
Åkte i en likadan bil för en tid sedan som bara dog tvärt. Där hade kammremmen gått av.
Jag har kollat kamremmen, allt det verkar vara ok.
[ Detta Inlägg ändrades av: K.Hjelte den 2002-01-28 18:24 ]
Jag bytte bränslepump, och nu går den hur bra som helst. Bilen har gått nästan 30000mil och en bränslepump brukar inte hålla så länge, speciellt när man kör på blyfritt. Det har jag fått som svar av en väldigt kunnig person.
/K.Hjelte