hur långt har den gått ?? blir stiften blöta ??
Köpte för ett tag sedan en audi 80 1,8s 88b genom en god vän som sa att det "bara var att byta bensinpumpen" så skulle den funka fint... 3000 kr och i kanonfint skick. JAPP, den köpte vi. Och han bytte bensinpump men, den blev inge bättre för det.
DÅ startade den men OM den kom upp i högre varv än 1400 så dog den. Var den varm så gick det dock inte att få liv i den. Vår goda vän testade allt han kunde men gav till slut upp.
Ytterligare bilkunniga vänner har varit och rotat i den och nu startar den OCH kan varvas upp men har dålig (obefintlig) tomgång och kan inte startas när den är varm. När den väl går låter den också som om inte alla cylindrar är med...
Det verkar som om den får för mycket soppa. De plockade lös spridarna sist och då pumpade det på rejält. Olika bud har kommit om vad det kan vara, nu gäller buden "styrtrycksventil", databox (läste att de kan nollställas om de är utan ström för länge OCH det har den varit), hallgivare... Någon här som har nån annan kreativ idé? Isf skulle den uppskattas rejält. Bilen är i bra skick men, i stort sett värdelös där den står just nu... *suck*
//Jan
DÅ startade den men OM den kom upp i högre varv än 1400 så dog den. Var den varm så gick det dock inte att få liv i den. Vår goda vän testade allt han kunde men gav till slut upp.
Ytterligare bilkunniga vänner har varit och rotat i den och nu startar den OCH kan varvas upp men har dålig (obefintlig) tomgång och kan inte startas när den är varm. När den väl går låter den också som om inte alla cylindrar är med...
Det verkar som om den får för mycket soppa. De plockade lös spridarna sist och då pumpade det på rejält. Olika bud har kommit om vad det kan vara, nu gäller buden "styrtrycksventil", databox (läste att de kan nollställas om de är utan ström för länge OCH det har den varit), hallgivare... Någon här som har nån annan kreativ idé? Isf skulle den uppskattas rejält. Bilen är i bra skick men, i stort sett värdelös där den står just nu... *suck*
//Jan