Har du testat att bogsera igång den?
Hej,
Nu behöver jag hjälp med idéer om varför min Golf inte startar.
Det började med att den inte startade ibland, räckte med att vänta någon halvminut och testa igen, då startade den alltid efter ett par gånger.
Det var ingen ide att dra länge på startmotorn, när den väl startade så startade den direkt och gick hur bra som helst.
Nu har jag bytt fördelare, och tändspole men nu startar den inte alls.
Får gnista på stiften ibland, men då bara en gnista precis när man slutat köra startmotorn.
Jag bytte även jordflätan mellan tändspolen och motorblocket eftersom den var helt slut.
Med tanke på att den alltid startade tidigare efter några gånger har jag fått för mig att det kan vara glapp i någon jordkabel.
Nu har jag slut på idéer så jag hoppas att det är någon "där ute" som har något förslag som jag kan testa.
Tack på förhand!
Patrik
Nu behöver jag hjälp med idéer om varför min Golf inte startar.
Det började med att den inte startade ibland, räckte med att vänta någon halvminut och testa igen, då startade den alltid efter ett par gånger.
Det var ingen ide att dra länge på startmotorn, när den väl startade så startade den direkt och gick hur bra som helst.
Nu har jag bytt fördelare, och tändspole men nu startar den inte alls.
Får gnista på stiften ibland, men då bara en gnista precis när man slutat köra startmotorn.
Jag bytte även jordflätan mellan tändspolen och motorblocket eftersom den var helt slut.
Med tanke på att den alltid startade tidigare efter några gånger har jag fått för mig att det kan vara glapp i någon jordkabel.
Nu har jag slut på idéer så jag hoppas att det är någon "där ute" som har något förslag som jag kan testa.
Tack på förhand!
Patrik