Kan vara så att just den tändkabeln någonstans släpper i fukt då fenomenet bara uppkommer vid första start på morgonen och sedan fungerar normalt, så jag skulle nog först rekommendera ett byte av samtliga tändkablar och se om inte detta har verkan.
Cylinder två är så vanligtvis den andra från vänster som du är inne på och så även räknat från motorns framsida med drivremmarna.
Och viss mängd vatten ur avgasröret är helt normalt speciellt en tid efter en kallstart som då är kondensvatten som bildats i avgassytemet,, men skall naturligtvis upphöra då motorn väl är varm och att inget vatten försvinner ur kylkystemet så är det ingen fara där.
Cylinder två är så vanligtvis den andra från vänster som du är inne på och så även räknat från motorns framsida med drivremmarna.
Och viss mängd vatten ur avgasröret är helt normalt speciellt en tid efter en kallstart som då är kondensvatten som bildats i avgassytemet,, men skall naturligtvis upphöra då motorn väl är varm och att inget vatten försvinner ur kylkystemet så är det ingen fara där.