Du har glapp i tändningslåset. Byt det.
Hejsan! jag har en Volvo 360- 86:a som gått 9000 mil, nu har det varit fuktigt i 2 dagar med regn efter värmeböljorna i sommar. Nu vägrade den starta.....i normala fall så får jag dra ut choken halvvägs även under varma dagar och den brukar starta utan större problem men nu hände inget först..så jag drog ut choken max men inget hände...sedan testade jag utan choike men precis när jag "släppte" på nyckeln så brummade den till lite grann men startade ej...batteriet började ta slut så jag hämtade lite startgas och lyfte bort luftfilterburken och sprayade in lite gas luftintaget dock utan framgång...hjälp mig snälla.
Enda jag kan komma på är att det kommit in fukt/vatten någonstans ,ska ut och testa att ta lite torrt papper och torka ut fördelarn för det är det enda jag kan komma på. Bilen gick bra ändå tills igår..åkte någon mil och sedan hem och parkerade så bilen har ju bara stått på parkeringen i 24 timmar.
Ps. det har hänt några ggr att den "tjuvtänder" alltså att den fortsätter tända på cylindrarna några sekunder efter det att jag slagit av tändningen.
Enda jag kan komma på är att det kommit in fukt/vatten någonstans ,ska ut och testa att ta lite torrt papper och torka ut fördelarn för det är det enda jag kan komma på. Bilen gick bra ändå tills igår..åkte någon mil och sedan hem och parkerade så bilen har ju bara stått på parkeringen i 24 timmar.
Ps. det har hänt några ggr att den "tjuvtänder" alltså att den fortsätter tända på cylindrarna några sekunder efter det att jag slagit av tändningen.