Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

startproblem volvo740 gle -86

Startad av Highlander racing · 2006-09-02 · 2 svar

Highlander racingTrådstart
Har startproblem på min 740 med b230e motor, startmotorn funkar bara ibland, det klickar inte ens men om man knuffar den så att motorn dras runt ett kolvslag så startar den är det startmotorn eller tändningslåset som är paj? Onödigt att byta det ena om det inte är det som är felet.:l
Ludde_57
Prova att "tjuvkoppla" startmotorn då start via nyckeln inte fungerar. Fungerar det då, så borde det vara tändningslåset som spökar.
Startar den fortfarande inte så är det förmodligen startmotorn.

Min gissning faller på startmotorn.

Har du automat kan det även vara startspärren på lådan som spökar.
Micke_O
Tack för snabbt svar Anders P :upp . Ska kolla upp om det funkar bättre då, eller om det är startmotorn.:-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil