Automatlåda?
Antagligen startmotorspärren som felar. En brytare i spakstället som ligger i serie, innan s-motorn, så att du inte ska kunna starta på annat än "P" och "N". Kan ju vara lite farligt att starta med "driven" i, särskilt om man står framför bilen och håller i en sladd :e
Testa och bygla anslutningskontakten till spakstället, annars kolla om du har spänning när du vrider nyckeln till startläge. Andra tänkbara fel, startkontakten (baksidan t-lås) eller kabelbrott. Troligen inte ngt relä i den här kretsen, då det inte finns på 740/940.
Du måste få ordning på detta annars torskar du hos bilprovning :ner
/Doktorn
Antagligen startmotorspärren som felar. En brytare i spakstället som ligger i serie, innan s-motorn, så att du inte ska kunna starta på annat än "P" och "N". Kan ju vara lite farligt att starta med "driven" i, särskilt om man står framför bilen och håller i en sladd :e
Testa och bygla anslutningskontakten till spakstället, annars kolla om du har spänning när du vrider nyckeln till startläge. Andra tänkbara fel, startkontakten (baksidan t-lås) eller kabelbrott. Troligen inte ngt relä i den här kretsen, då det inte finns på 740/940.
Du måste få ordning på detta annars torskar du hos bilprovning :ner
/Doktorn