Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Startspärrproblem

Startad av Erikb · 2006-06-27 · 4 svar

ErikbTrådstart
Har en Scorpio -94.
Efter batteribyte i dosan till startspärren går det inte att starta bilen.
Den har förmodligen tappat programmeringen.
Det finns ingen kod med i bilens handlingar. Har ringt till flera Fordverkstäder
och bilelektriker utan att dom kunnat hjälpa. (bilen är importerad)
Tips emottages tacksamt.
mvh AB
elfixaren
Är startspärren orginalmonterad:fraga Isåfall skulle det vara bra med ett kopplings schema:i . Om den är eftermonterad så borde det gå att räkna ut hur du ska koppla ur den. Mäta lite och kolla vart kablarna leder. Förmodligen bryts väl tändningen? Om du klarar dig utan förståss.:q Options på lite äldre bilar ska man passa sig för ! // Erik
savanna
Koden sitter ju i nyckeln , skall kodas med den röda nyckeln sen den svarta
står exakt hur man skall göra i instruktionsboken

jag har gjort det min sambos escort 98
MoPar 66
doktorpanikbacill
Pröva med att slå på tändningen och samtidigt trycka på dosan Det har funkat för mig Kör BMW med Texalarm

Fler trådar i Hjälpforumet Bil